На сторінках нашого сайту можна знайти інформацію про наш спосіб життя на щодень, розклад дня в нашому Абатстві, нашу духовність та працю, можливість створення контакту, участь в реколекціях. Запрошуємо також відвідати сторінку наших Облатів у Фейсбуці "Джерела бенедиктинської духовності".


Сердечно запрошуємо!

Pax! Мир!


Дорогі Друзі Сестер Бенедиктинок!

У зв’язку з пом’якшенням карантину в країні з’явилася можливість брати участь у Службі Божій в каплиці нашого Абатства зі збереженням всіх вимог безпеки, а саме: дотримання необхідної дистанції, використання масок, рукавичок та дезинфікуючого розчину. Оскільки наша каплиця не є досить просторою і звершується лише одна Свята Меса, то ми можемо прийняти лише 13 осіб, які мають зголоситися заздалегідь. Про прагнення взяти участь у недільній Євхаристії просимо повідомити за телефоном 068 85 32 262

ТРИВАЙМО В НЕУСТАННІЙ ВЗАЄМНІЙ МОЛИТВІ!

Запитати себе…


Живіть запитаннями


Святе Письмо повне запитань, але чи ми серйозно готові їх собі поставити?
Питання – це, як привідкриті двері, що запрошують увійти до повноти життя. В духовному житті не буває так, щоб все було до кінця ясно і відомо.

Щоб прийняти якесь рішення чи обрати життєву позицію, людина має ставити багато запитань. Потрібно не боятися задавати їх собі, інакше можна ніколи не зрушити з місця. Питання мають могутню рушійну силу.
Щоб визначитися з покликанням, теж необхідно спочатку себе запитати про це, і можливо, провести ночі питань і молитви..

Я – виноградна лоза, а ви – галузки


З коментаря св. Кирила Олександрійського, єпископа, до Євангелія від св. Йоана (книга 10, 2)
Я – виноградна лоза, а ви – галузки

Бажаючи показати нам, що ми повинні перебувати в Його любові, і що для нас це дуже велике благо, Господь сказав про себе, що Він – виноградна лоза. Натомість до галузок Господь порівнює тих, хто з’єднаний з Ним; тих, хто в Нього наче прищеплений; тих, хто через сопричастя у Святому Дусі, вже стали учасниками Його природи. Адже це Дух Христа єднає нас з Ним.

Євангеліє в контексті покликання


Покликання Мойсея

Древній мідраш в єврейському Талмуді інтерпретує історію з Мойсеєм. Цю історію напевно знали слухачі Ісуса, її переказували равини і тому цей образ був відомий юдеям.

Мойсей пішов пасти вівці (Вихід. 3,1)

Коли він перебував з отарою, Господь випробував його. Так відчитали равини; одного разу, коли Мойсей пішов пасти вівці Їтра, свого тестя в пустелю, одне ягня втекло від нього. Мойсей йшов за ним, шукаючи в ущелинах скель. Написано: "вийшов поза пустелю". Знайшов же його, біля струмка, як пило воно воду. Коли Мойсей наблизився, мовив до нього "Я ж не знав , що ти побігло від мене через спрагу! Мабуть ти змучилось..?" І так промовляючи, взяв на плечі ягня, пригорнув і поніс його.

Тим часом, споглянув Святий, нехай благословиться Він, і помислив: "Так як ти змилосердився і спромігся вести отару овець довірених людиною, певен, що зможеш повести паству мого народу Ізраїлю".

На відміну від образу пастиря в Євангелії Луки (з вівцею на грудях), в Йоанна маємо вираження любові до овець через глибший образ – дарування за них власного життя.

У Луки виражений яскраво образ милосердя Божого, а у Йоана маємо три інші характеристики:
- Це огорожа
- Двері
- Пасовиська повноти життя.

Огорожа дає нам натяк на внутрішнє життя та інтимність відношення з Богом. Щоб чути голос Пастиря треба перебувати в усамітненні, заглибитися в себе, відокремитися від світу (образ клаузури навіть), тому що все це допомагає пізнати доброту Пастиря, довіритися Йому.. Можливо навіть провести ночі в розмовах з Ним... Досвідчити Його близькості.

Така атмосфера відокремленого простору сприяє почути краще і пізнати красу нашого Пастиря. Врешті, зачаруватися ароматом Христа, так як вівці знали свого Господаря не тільки по голосу, а також добре розрізняли його запах і виходили тільки, коли приходив саме їхній господар.
Загорожа, як образ нашої виключної близькості з Богом.

«Я є… двері» грец. «Его еймі» – тобто, той хто укривається, виходить поза пустелю світу, зустрічає присутність Бога. Так, як Мойсей чує ці слова з палаючого куща і від цього починається його загадкова мандрівка, явлення і ховання цієї присутності, шукання і зустрічі. Ісус тепер говорить, що Він є двері зустрічі з Отцем, є Той, через якого ти можеш ввійти у споглядання і спілкування з Отцем. Дверима є Він Сам, бо бере на себе дерево хреста і своєю смертю на хресті зриває старі двері, що замикали прохід до раю. І Йоан має образ сильного, відважного і мускулистого Пастиря, готового дарувати своє життя за овець. Це двері до весільного бенкету, щедро заставленої трапези, до якої запрошені ввійти.

І це означає, що за Ним відкриваються прекрасні пасовища. Сьогодні Церква дає нам читання папи Григорія Великого (Проповіді на Євангеліє) у Літургії Години Читань, де він пише, що «той, хто слідує за Пастирем з простим серцем, буде насичуватися вічносвіжою поживою. Що ж це за пасовища, як не найвищі небесні радощі, що є вічною весною?»

За таким Пастирем не страшно слідувати, Він єдиний, кому так насправді, найбільше залежить на нашому щасті. Він добрий (καλος), що означає красу і повноту, благість буття. Він хоче нею ділитися і гукає голосом Коханого у Пісні Пісень (2,13) : «Уставай же, подруго моя, моя прекрасна, й ходи до мене!»


Текст підготувала с. Марія OSB

2020 рік-рік молитов про нові покликання

Іти в слід за Улюбленим

Хвилинка поєзії.

Іти в слід за Улюбленим


Піти в слід за Улюбленим,

У незвідані краї,

Які не в світі цім загубленім,

А в моїм нутрі.

У глибину ввійти з Учителем,
Щоб вслуховуватись в Його Слова,
Пізнати міць Спасителя,
І Хрест, що вже розквіта.

Досвідчить тишу у своїм нутрі,

Й діткнутись ніжно Того, Хто там є.

Закоштувати ковток Його Води,

Щоб забуяло джерелом життя нове.

Зустріч зі святим Бенедиктом



Дорогі наші облати і друзі монастиря, не можемо запропонувати вам зустрічі з сестрою в рамках програми зустрічей для облатів, але підготували для вас матеріал, за допомогою якого ви можете самі зустрітися з святим Бенедиктом і його духовністю в будь-який зручний для вас час.


Пропонуємо цей текст до роздумів, а потім можете поділитися особистими досвідченнями чи переживанням цієї незвичайної Пасхи за допомогою соц. мережі або інших способів контакту між нами.


Таким чином хочемо долати ці вимушені "дистанції" і ... триваємо далі разом!

Пасха Бенедикта
в ізоляції печери




«Ora et labora» або трудова етика св. Бенедикта




Саме монастирі змінили підхід до праці у Західній Європі. У Стародавній Греції землеробство та ремісництво вважалися найнижчими способами людської діяльності, несумісними з гідністю вільних людей. У Старому Завіті праця асоціювалася з покутою, в поті чола люди повинні були здобувати свій хліб як наслідок вигнання із раю. І тільки Новий Завіт повернув працю на її природне місце в житті людини, надав їй належну гідність, не як самоцілі чи ідола. У грецькому світі фізична праця вважалася справою рабів, оскільки мудрі і вільні присвячували себе духовним речам та існуванню вищого духовного світу. Єврейська традиція була абсолютно іншою: великий рабин займався ремісничою професією, маємо приклади цього у Новому Завіті: святий Павло, що був учнем школи великого Гамалиїла, працював своїми руками і був ткачем наметів. І це не виняток, християнство перейняло равіністичну єврейську традицію, тому праця завжди була складовою християнства, а отже і культури монашества. Статут Бенедикта (далі СБ) в багатьох розділах дає вказівки про фізичну працю: щотижневе приготування їжі, смирення та послух зобов'язанням, робота майстрів у монастирі і т.д. У 48 розділі СБ мовиться про ручну роботу наряду з lectio та молитвою.


Про євхаристійне життя.

«Чиніть це на Його спомин…»

Мудрість середньовічних отців монашества, як відповідь на нинішні умови літургійного життя.

Сьогодні переважна більшість християн є обмеженою у доступі до сакраментального і літургійного життя, але це не означає що вони позбавлені можливості жити євхаристійним життям у його глибинній сутності. Нехай не смутить ця ситуація тих ревних вірних, які залишились у своїх домівках і не мають змоги брати видимої участі у Святій Жертві Тіла і Крові, оскільки можуть і надалі її переживати і звершувати у своєму житті у більш внутрішньому і глибинному вимірі і отримувати плоди спасіння. Наведемо думки деяких  середньовічних авторів, які тлумачили сенс літургійного життя монаха у своїй келії, тоді, коли він не міг брати участі у Божественній Літургії, оскільки деякі брати не були пресвітерами і проживали самітньо.   Для прикладу сягнемо богословського вчення Вільгельма з Сант-Тьєрі у його знаменитому Золотому листі до цистерців.

PAX
Молитва за мир
Всемогутній і милосердний Боже, Отче всього, Творче й Володарю Всесвіту, Господи Історії, чиї діла бездоганні, чиє співчуття до людських помилок невичерпне, у Твоїй волі наш мир.
Вислухай милосердно цю молитву, яка возноситься до Тебе посеред криків і розпачу світу, в якому Тебе забули, в якому не закликають Твоє ім’я, в якому насміхаються з Твоїх законів та ігнорують Твою присутність. Вислухай, бо ж ми, не знаючи Тебе, не живемо у мирі.
Допоможи нам запанувати над зброєю, яка загрожує запанувати над нами. Допоможи нам використати науку для миру і багатства, а не для війни і нищення. Покажи нам, як використати ядерну енергію для добра, а не для згуби наших дітей.
Розв’яжи внутрішні суперечності, які неймовірно і незносно розрослися в нас. Вони водночас і наша мука, і благословення: якби ж Ти не залишив нам світла совісті, ми би не могли страждати. Навчи нас витривалості в болю, стражданні й невпевненості. Навчи нас, як чекати і як довіряти. Обдаруй нас світлом, обдаруй силою і терпеливістю всіх, хто працює заради миру.Амінь.
(Томас Мертон, трапист)
CREDO-UA.ORG

Крихта Слова Божого

"Мир вам! Як Мене послав Отець, так Я посилаю вас. Кому відпустите гріхи - відпустяться їм, кому ж затримаєте - затримаються." Йн 20,21.23

Години св. Служби

Сьогодні (31.05): карантин

Завтра (01.06): карантин

Слово св. Бенедикта

Абат повинен бути компетентним у Божому Законі, щоб зумів і мав з чого виймати нове і старе, повинен мати чисте серце, тверезий розум і милосердя

св. Бенедикт

св. Бенедикт

Copyright © 2010-2012 Монастир сестер Бенедиктинок в Житомирі